Sebuah Permulaan Baru
demi kesihatan & demi kemewahan untuk anda mulakannya di sini

Wednesday, July 14, 2010

Training Bisnes SD2 dan Alpha Lipid

Malam td saya pergi training bisnes SD2 dan Alpha Lipid. Training ni diadakan pada setiap hari Selasa di pejabat NZ New Image, dan ia percuma. Sesi ini bermula pada jam 9 malam dan berakhir dalam pukul 11 lebih. Memang agak lama tapi tak seperti kuliah, training ini begitu seronok sehingga tak perasan masa berlalu. Syarikat telah membenarkan leader-leader menggunakan sebahagian daripada ruang pejabat (dewan seminar, lobi, pantry dan tandas) untuk sesi ini.

Kenapa perlu training? Pada saya training sangat penting bagi mempelajari lebih banyak aspek teknikal berkaitan dengan bisnes ini. Di BP, hanya diceritakan What (Apa) dan How (Bagaimana). Di training mingguan ni plak, diajar pengiraan point, pengiraan bonus, strategy, produk, cara-cara bisnes dan sudah tentulah para leader berkongsikan pengalaman-pengalaman dan rahsia-rahsia kejayaan mereka.

Di sesi training juga, para pengedar yang baru dan sedang meningkat naik berpeluang berkongsikan cerita secara one-by-one dengan mana-mana leader. Menariknya, leader-leader ni tiada yang kedekut ilmu walaupun daripada group-group lain. Mereka seperti berbesar hati pula untuk bercerita dan memberi pandangan serta nasihat. Jadi, kalau ada masalah, boleh cerita dan dapat feedback yang bernas dan mengujakan. Lagipun tak terasa gap sangat apabila mereka merendah diri sembang sama.

Pengalaman di training bisnes SD2 dan Alpha Lipid memuaskan malah ia tidak sama seperti pengalaman di BP. Ilmu teknikal cukup bermanfaat, seperti terlepas ilmu yang Critical jika tidak pernah pergi ke training. Bagi mereka yang duduk jauh dari KL, patut set masa untuk menghadirinya walaupun sekali. Training malam tadi turut dihadiri oleh 2 atau 3 orang dari Indonesia.

Fairuz Fadzly Nawawi (205974)
Pengedar Berdaftar
Slim Diet 2 & Alpha Lipid Lifeline
NZ New Image Sdn Bhd

No comments:

Post a Comment