Sebuah Permulaan Baru
demi kesihatan & demi kemewahan untuk anda mulakannya di sini

Sunday, March 28, 2010

Mari Monopoli Pasaran.

Mengikut pengalaman, ramai orang apabila mendengar perniagaan secara Multilevel Marketing iaitu MLM hatinya tidak begitu berminat untuk menceburkan diri dalam bisnes ini kerana beranggapan bisnes seperti ini tidak akan berjaya kerana hanya memperdagangkan sistem semata-mata tanpa mempertaruhkan produk yang bagus dan berkualiti tinggi.


Mungkin ramai yang berpandangan negatif terhadap perniagaan MLM tetapi ramai di luar sana yang tidak tahu bahawa mencari rezeki dengan perniagaan ini dapat memberikan pendapatan yang tiada hadnya. Ditambah pula dengan produk yang berkesan serta berkualiti tinggi seperti SDII ini, sememangnya ia tidak akan merugikan kerana produk ini benar-benar bagus.


Dan Sebenarnya, dalam perniagaan ini, potensi diri dapat diuji sejauh-jauhnya terutama kemahiran komunikasi dan pengaruh. Masa berniaga dirancang sendiri serta tidak mengalami tekanan berbanding dengan kerja makan gaji yang gaji dan masa memang dikawal oleh majikan yang tiada kaitan dalam hidup sendiri.

Semakin ramai yang menolak atau reject MLM, khasnya di sini New Image Sdn Bhd maka peluang untuk peniaga MLM memonopoli pasaran semakin besar, semakin terbuka luas. Hanya bayangkan jika semakin ramai yang menganggap MLM sebagai lubuk wang maka peluang untuk memonopoli pasaran semakin mengecil.

Terdapat pelbagai model perniagaan yang ada pada hari ini. Ada model Buka Cawangan, model Internet, model Pasaraya, model Gerai, model Kedai dan model Perkhidmatan. Untuk pengetahuan anda, MLM adalah salah satu model perniagaan yang wujud tetapi kurang mendapat perhatian ramai pihak walaupun mengikut kajian, 30% daripada jumlah para jutawan adalah Jutawan MLM yang dapat memonopoli pasaran masing-masing.

No comments:

Post a Comment