Sebuah Permulaan Baru
demi kesihatan & demi kemewahan untuk anda mulakannya di sini

Sunday, June 24, 2012

Curi Downline!

Dalam apa-apa jenis perniagaan pon, bukan senang nak dapatkan pelanggan. Macam-macam benda dibuat hanya untuk mendapat pelanggan. Sama juga dengan MLM yang bukan senang nak dapat pelanggan apalagi downline. Downline ialah agen yang berdaftar di bawah seseorang yang dipanggil Upline.

Tapi terdapat kes curi downline! Pernah dengar? Downline 'mangsa' dicuri oleh pesaing dalam syarikat yang sama.


Bagaimana nak curi downline sedangkan segala butir peribadi dah diregisterkan di bawah 'mangsa' curi tersebut?

Keji kan.

Senang je.

Cerita 1:
Mula-mula agen ni adalah downline si A.

Kemudian si B approach si agen tadi dengan niat nak curi downline tersebut dengan caranya tersendiri. Mungkin membawa cerita buruk mengenai si A atau apa-apa sajalah.

Akhirnya agen tadi berminat untuk bernaung di bawah si B pula. Tapi disebabkan nama agen tersebut dah diregister dengan si A maka si B mencadangkan supaya agen tersebut daftar dengan nama pasangan atau ibu atau bapa atau siapa-siapa nama lain.

Jadi sekarang agen tu dah register dengan si B dengan nama kedua..dan namanya sendiri sebagai downline si A dibiarkan sahaja.

Terkontang-kanting si A yang penat dengan segala usaha yang dibuat dan susah payah yang dilalui untuk bawa agen tadi ke dalam syarikat tapi akhirnya dicuri pula. Senangnya si B curi downline orang, tak payah susah-susah nak promote bisnes dah dapat downline baru.

Cerita 2:
Si agen tadi kenal dengan si B yang dia rasa lebih berkaliber daripada si A lalu dia pon befikir alangkah baiknya jika dapat register di bawah si B..dan agen tu tau cara-cara register kali kedua iaitu dengan nama baru.

Agen tu jumpa si B dan register dengan si B dan tanpa ada halangan daripada si B. Kata si B "bukan aku yang approach tapi agen tu sendiri yang nak register dengan aku"... Oleh itu si B pon dapat downline baru iaitu agen tadi :)


Jadi si B dah sign up agen tadi tanpa kebenaran atau pengetahuan si A pon!

Benda-benda macam ni pon boleh jadi. Boleh renggang hubungan sesama agen. Kepada rakan-rakan semua, korang jangan buat benda-benda macam ni yer.. tak baik.. sian kat mangsa-mangsa..

Saya sendiri pernah diapproach oleh seseorang untuk register baru di bawahnya.. No way.

Fairuz Fadzly Nawawi (205974)
NZ New Image Sdn Bhd

1 comment:

  1. HARGA TERMURAH!!!

    PENGEDAR SAH!!!


    Saya ada byk unit Penapis Air Bio Aura NEW nak jual murah.Stok saya dan member2 yg masuk bisnes MLM Hai-o tp tak dpt cari downline.skrg amat perlukan duit sbb dah berenti main MLM ni dan ingin buat bisnes lain

    PENGEDAH SAH HAI-O!!!!!

    NEW STOK DARI STOKIS HAI-O!!!!

    Harga RM 500 shj

    harga asal RM 2080

    Berminat call/sms 019-4728996 (cikgu wan)

    *Barang baru dari stokis full box dan original
    *Warranty 1 tahun drp Hai-O marketing (ada warranty card)
    *penghantaran dan pemasangan percuma utk lembah klang_luar pos laju
    *saya agen dan pengedar berdaftar dgn hai-o

    ReplyDelete